Auf wiedersehn, om man säger.

Galet kul igår. Stor kväll utav bara fAn!
Förfest till förfesten drog igång strax efter klockan sju, med en hel del bälgande från många håll. Sedan var det busstur med en väldigt trevlig (läs: vresig) busschaufför och en nämnvärd, otymplig påse. Det uppstod även ett maratonlopp mellan busshållplatsen och kvällens festlighetslokal. Väl framme drog kvällen igång på allvar och nästföljande timmarna är som man brukar säga, historia. Någon gång runt två-slaget kommer man tillbaka och det går genast rykten om en efterfest. Givmild och god som jag är skänker jag min nyckelknippa till de behövande (i detta fall Petter) och styr skutan mot Centralgrillen och den obligatoriska "mirakel-tallriken". Efter en del frysande och letande efter taxi kommer vi till slut hem. Till min stora glädje hålls ställningarna och det bjuds på bra musik och trevliga människor hela natten. Kvällens underhållare blev "Larry" efter att han provsmakat den förbjudna frukten. Absinthen. Någon gång runt sju nästa morgon (efter uppskattningsvis två-tre timmars effektiv sömn) vaknar man till och kan räkna till sju nattkamrater i lägenheten. Mysigt tänkte jag, och kom snabbt på att jag inte mådde så bra. Så jag gick och lade mig i soffan.

Nu är det dags för mig att förbereda mig för avfärd till Italien (än en gång). Bussresan tar fart imorgon klockan nio. Jag skulle vilja önska Er alla en glad påsk, och en trevlig kommande vecka! Beräknad hemkomst är någon gång under nästa lördag. En stor resa?

Tills vidare.



Ansgar - Er spetälske munk
(och Emilia)

Kommentarer
Postat av: Bodd Jonar

KLOCKREN BESKRIVNING AV EN KLOCKREN KVÄLL!

2008-03-22 @ 17:30:23
URL: http://izzysparks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0