Folktro.

Att se en svart katt gå över vägen betyder inte otur, och man behöver inte spotta tre gånger.
Att lägga nycklarna på bordet betyder inte otur.
Att gå under en stege betyder inte otur.
Att gå eller köra på en A-brunn betyder INTE otur.

Vem kom på skrocken egentligen? Den finns enbart till för att göra folk lite osäkrare varje dag. Hur ofta har man inte kommit på, två minuter innan bussen går, att man inte hittar nycklarna? För att man säkert dagen innan valt att lägga dem någonstans i skym-undan, istället för att lägga dem helt synliga på bordet! Och kan man helt ärligt säga att det inte kryper fram en liten, liten klump i magen när man ser den där, till synes helt ofarliga katten, som haft oturen att råka födas med en viss färg på pälsen, korsa vägen. KATT-RASISM är vad det är! Ska det verkligen behöva vara så att man måste tänka sig för vart man sätter fötterna varje steg när man går en liten shoppingrunda på stan? Man ser ju inte klok ut om man ska skutta runt mitt i centrum som en ravioli-ätande, ecstasy-påverkad harvallaby (Harvallaby (Lagorchestes) är ett släkte i familjen kängurudjur (Macropodidae). Sitt namn fick dessa djur på grund av deras utseende och deras rörelsesätt som påminner om harar. Släktet består av fyra arter men två av dessa är redan utdöda. /Wikipedia) !
Nej, bort med skrocken säger jag! Jag tänker starta en riksomfattande "sluta-skrocka-börja-rocka" kampanj som går av stapeln den 3e februari 2008 kl. 18.00. Jag förväntar mig full medverkan från alla!



Lifehouse - Make Me Over

Kommentarer
Postat av: Kokos

Räkna in mig i den kampanjen. även fast jag kommer fortsätta tro på A-brunnarna

2008-01-20 @ 14:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0