Kort och gott. Eller kort åtminstone.

För ett antal dagar sedan var jag involverad i en het diskussion angående onödiga yrken. Det visade sig att det fanns ganska många tämligen överflödiga sådana. Därför tänkte jag presentera en liten lista igen.

Topp 3 onödiga yrken

3. Iskarl.

- Person som förr i tiden levererade is till hushåll, framför allt till isskåp. Yrket har dock numera ersatts mer och mer av kylskåp. Detta ser jag som lite sorligt för de få personer som fortfarande brinner för att hjälpa sina medmänniskor med just is. Tänk er själva att slösa bort tre års is-utbildning för att sedan bli ersatt av ett kylskåp. (Källhänvisning: Kokos H, 2008)

2. Vad det nu är Lennart Walster (någon som ens vet hur hans namn stavas?) jobbar med.
- I denne mans arbetsuppgifter ingår bl.a. att gå runt i korridorerna, klaga på elever som inte gjort något egentligt fel, störa lektioner med enkäter som ingen bryr sig om, då och då agera vikarie (d.v.s ta närvaro på lektionen sedan gå därifrån) och stanna kvar på skolan oroväckande länge om kvällarna.

1. Person som sköter klappan på en filminspelning
- Nu kan jag inte svara säkert på om det är en person som står enbart för det ansvaret att sköta detta föremål, men låt oss leka med tanken att det är det. Då är det sannerligen ett onödigt yrke i stora proportioner.


"En" Klappa.

Kommentarer
Postat av: izzy

Walster minns jag bestämt

2008-04-07 @ 23:38:31
URL: http://izzysparks.blogg.se
Postat av: Grefven

hur kan du ens på skämt säga att klappkillens jobb är mindre viktigt än walsters?
Vi vet ju allihop att utan de killarna så skulle titanic-scenen när folk dör inte blivit till....

2008-04-09 @ 18:24:09
URL: http://grevenlinus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0