Julstök och kalenderbarn.

Och så lider årets julafton mot sitt slut. En liten sammanfattning skulle väl passa väl in tycker jag!

Stiger upp tidigt på morgonen, långt innan solen gjort samma sak (egentligen inte, men det kändes som det!) och begav mig tillsammans med mor, far och syster ut till gränslandet mellan de blekingska och småländska skogarna för att hälsa på käre farmor och farfar. Jag får väl med handen på hjärtat säga att det börjar ta emot när man åker därifrån nuförtiden, man vet liksom inte vilken gång som kan komma att bli den sista.. Men idag var iaf båda två relativt pigga! Det var mycket skönt.

Vidare hem för att hämta julklappar, och sedan bar det snabbt iväg igen till vårt årliga firande hos mormor och morfar ute på den där ön som bestämt kallas för "Hasslö". Väl där bjöds det på delikat dinerande i form av kalkon med potatis och den där såsen, som ju är så god. (Vi har inom släktet beslutat att bojkotta det traditionella svenska julbordet och istället ägna oss åt godare mat, som till exempel kalkon!) Diverse tillbehör fanns tillgängliga, men de uteblev för min del. Man måste ju få plats med så mycket fågel som möjligt! Maten uppäten och väntan började.. Efter en tid så dök Han äntligen upp! Jesus! ...Nä okej då... Tomten! Barnen blev helt till sig, några började springa, några gråta. Men till slut blev det lugnt i brasan och man kunde snällt sitta och beskåda det mirakel som är småbarn som innerligt tror på att det verkligen existerar en tjock, skäggig man i röd trikå som hinner med det fysiskt omöjliga att leverera julklappar till varenda familj i hela världen, på en och samma dag. Underbart! Påstår jag.

Kvällen kom till att bestå av monopol och ölförtäring (inte för min del, dock) med hela familjen. Mysigt värre, då jag sällan har privilegiet att umgås med syster och bror på en och samma gång!



Det har varit en väldigt bra julafton i år, snöbristen till trots. Jag har istället fått lära mig om de lite viktigare sakerna i livet, som familjen till exempel.

Usch... jag ska sluta växa upp..



Hoppas att ni alla haft en minst lika bra dag som jag har, och att julen behandlat er väl detta år! Nu är det enbart en vecka till nyår. Dags för laddning!

Kommentarer
Postat av: Brorsan

GOD JUL brorsan

2007-12-24 @ 23:41:01
URL: http://potentialen.blogg.se
Postat av: Big NRE!!!

God Jul Freddie, så vackert och fint skrivet.

2007-12-25 @ 02:05:01
URL: http://izzysparks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0