Traditionsenligt.

Måndagen är tillbaka, vilket innebär. . .

Mitt i naturen med Dan "Banan" Frendin!

Idag tänkte jag faktiskt bjuda till med två delikatesser, eftersom att jag missade förra veckan.

Det första handlar om Dans uppväxt och är faktiskt inte så rolig, utan det var med vemod och olust som vi lyckades få honom att berätta detta. Det är ett smeknamn som Dan blev tilldelad under sin tidiga barndom. Inte bara ett smeknamn, utan faktiskt en hel ramsa om sanningen ska fram. Jag citerar; "Dan banan gick på stan, köpte sig en julegran"


Bildspel om ramsan 

Dagens första naturlektion gick ut på att vi skulle se på en film rörande människans utveckling från apfolket. Dessvärre var vi tvungna att bryta tidigare än vanligt då Evelyn ville att vi skulle ha mer tid till hennes religionsprov. Som tur är gjorde det inte Dan något "Nu kanske vi inte hinner se hela filmen.. men det kvittar, slutet är inte så himla bra ändå!"  Det är bra att visa filmen då Dan.



Och provet då? Jovars, det gick nog ganska helt okej för min del. Man skulle kunna illustrera skrivningen som en kamp mellan mig och religionen. Det började kraftfullt med slag i form av heliga kor och floder, följt av gudasyner. Agil som jag är parerade jag dock snyggt undan och kontrade. Tunga kraftansträngningar i form av jämförelser och regler för buddhistiska munkar gjorde mig osäker, men utgjorde heller inget större hot. Inte ens fulknepen med de olika människosynerna gick jag bet på. När dammet hade lagt sig kunde jag se mig själv som en klart godkänd segrare. Dock återstår det att se vad domaren anser. Skulle hon tycka annorlunda vet jag en person som sägs inneha en lista med saker man kan göra för att släcka hennes livstörst.



NHL idag igen. Efter en stark öppningsmatch från min sida lyckades Peppe slita sig tillbaka och besegra mig två matcher i rad. Sista matchen, finalen för dagen, om man vill, skulle visa sig bli en kamp oss emellan. Peppes NY Rangers mot mina LA Kings. Jagr mot Frolov. Det var en jämn match från alla håll, om än ytterst mållöst. I 3:e och sista perioden stod det 0-0 med endast ett fåtal minuter kvar. Då hände det. Alexander Frolov ♥ tog sitt ansvar och ledde Kings till seger med sitt 0-1 mål! Det är bevisat, han är bäst när det gäller.



Freddie Sjögren - varken mer, varken mindre Grefven.

Kommentarer
Postat av: Grefven

En teologisk fråga:
Om man är död, har man inte då en större livstörst?
Det kan ju inte vara så roligt å va död?
(Läs igen men låtsas att du är Anders Johansson)

2008-03-03 @ 19:50:32
URL: http://grevenlinus.blogg.se
Postat av: fittfrolov

hata frolov...... evelyn listan gäller honom också

2008-03-05 @ 01:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0