Snäll, stark eller rolig?

Njae, jag tycker inte att söndagen är den bästa dagen på veckan. Inget som händer, ingen vidare produktivitet, ingen tillstymmelse till taktik, framförhållning, eller lagkänsla. Borde egentligen plugga, med tanke på religionsprovet som kommer äga rum under morgondagen. Men börjar man för det? Nej. Har man pluggat något innan? Nej. Istället är det fotboll och fanta. "De två F:en". Var ute en ytterst kort sväng på väg till affären för en stund sedan, och kunde konstatera att Melodifestivalen satt sina spår i Karlskrona.. Det är en sliten stad idag. Inga A-lagare på bänken utanför SB, inga hej-jag-spelar-fotboll-i-kaif-eller-handboll-i-ifk-wannabe-brats på café 1344, bara ett halvt dussin pensionärer som beundrade oljemålningarna utanför cityhallen och någon stackars kille som skulle flytta. Hade han blivit vräkt? Skulle han prova sina vingar och flytta ifrån sitt barndomshem? Skulle han kanske flytta ihop med den tjej som han träffade i den lokala bowlinghallen för 15 månader sedan? -Jag vet inte. Jag frågade inte. Men en sak är säker, dimman var tät över staden igår, och spåren efter den kommer att synas i generationer framöver. En ny era har tagit språng.

Topp 3 igår


3. Efterfest med Söderström. Gyrostallrik och Turkisk in i småtimmarna.

2. United knappade in mot Ars:en.

1. Johan.



I am Bubbles...

Kommentarer
Postat av: Kokos

I am Bubbles =)

2008-03-02 @ 18:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0