DET var stort..

Veckan till ära har vi bestämt oss för att bedriva ett tema här på bloggarna, jag, izzy och potentialen. Temat bestämdes nyss....
image18
Stort.

Tänker man på ordet "stor" kanske man också osökt kommer att tänka på stora djur, till exempel elefant.
Eller så tänker man ännu större. Vad är då egentligen större än en elefant? En annan elefant kanske vissa skulle svara. Men nej, jag tänker såklart på VÄRLDENS STÖRSTA SLEV som finnes i Gullabo.

En slev som tillverkades till Gullabo Slöjdmässa år 2000. Gullabo rekordslev togs fram ur en fem meter lång ekstock som vägde cirka fyra ton. Sleven är 4,64 meter lång, 1,07 meter bred och vägde vid inmätningen 350 kilo. Efter inmätningen verifierade representanter för Guiness Rekordbok att denna slev är störst i världen. Rekordsleven tillverkades av medlemmar i Torsåsbygdens Slöjdförening på initiativ och uppdrag av Gullabo Slöjdmässa. Design: Kjell Arvidsson Tillverad av: Karl-Gustav Holmevi, Bengt Johansson och Bo Torenstam.

Tack Kjell, Karl-Gustav, Bengt och Bo för ert ihållande arbete!

(Mer info finnes på http://www.slojdriket.com/index.php?id=13,15,0,0,1,0)


image19
Formgivaren Kjell Arvidsson tillsammans med sin slev



Icke att förglömma att det faktiskt är måndag idag också.

Mitt i naturen med Dan Frendin!

"Ni vet  hunden? Hunden är inte hund längre.. Hunden är varg."

Kommentarer
Postat av: Grefven

Liten kille bära 350 kilo?
Mig inte tro det...

2008-03-17 @ 20:14:36
URL: http://grevenlinus.blogg.se
Postat av: Ägaren.

Liten kille stark. Mig inte tro att kameran ljuger...

2008-03-18 @ 22:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0