It's better to burn out, than fade away

Def Leppard - Rock of Ages



Summeringen av Italien skulle väl kunna lyda; regn, alkohol, regn, alkohol. Men det var även mycket glädje som sprudlade i hotellets mediokra rum. Särskilt i 33an. Kulturen då? Jodå, fick faktiskt se bland annat Colosseum (som för övrigt "var klart till tredje våningen när Vespasianus dog år 79. Översta våningen slutfördes och anläggningen invigdes av hans son Titus. Under invigningsfesten, som pågick i 100 dagar, dödades 11 000 vilda djur. Colosseum byggdes om av Vespasianus yngre son Domitianus, som konstruerade det underjordiska system av tunnlar som användes för att husera djur och slavar. Han byggde också ut Colosseum för att öka publikkapaciteten." / Wikipedia)
Men ja, det var kul. Dock får man nog lova att säga att Rom's uteliv besvek (inte mig, då jag befann mig på hotellet båda kvällarna, men ändå.. man har ju hört historierna). Nej, ska jag till Rom igen så ska det vara för att kolla på fotboll, inte för att partaja. Det kan man lika gärna göra hemma!



Blue October - Calling You



Fredag kan komma att bli en bra dag. Känner det på mig.

Du och jag och du. Vi tre alltså. Det skrivs historia.

Kommentarer
Postat av: ett knyte kött

Jag tror på fredag.

2008-01-15 @ 16:58:08
URL: http://izzysparks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0