Eländessport.

Hur kan det vara så svårt egentligen? Det som ju är så pass självklart.. Det är bara att föra iväg klotet mot de vita och röda missformade pinnarna. Men nej, självklart ska man inte lyckas med denna till synes, barnsligt enkla, uppgift!

Varför är jag så dålig på bowling??

Låt oss ta en litet inblick i bowlingens värld för ett ögonblick.

Spelet består av en ca 20m (ytterst hal) avlång träbana. I slutet av sagda bana står tio (10) så kallade "käglor". Till sin hjälp har man ett "klot", som ser ut ungefär som... ja, ett vanligt klot helt enkelt. Målet med spelet är att man ska, med hjälp av klotet, få omkull så många av käglorna som möjligt. Man får två försök på sig. Skulle man lyckas med det prestigefyllda att få omkull alla käglor på första försöket kallas det för en "Strike". Lyckas man att få ner alla käglor på två försök blir det en "Spärr". Poängen tänker jag inte ens försöka gå in på, då jag aldrig riktigt förstått hur man räknar. Man har en dator som räknar poängen, och det räcker!


En bowlingbana med uppställda käglor


Nu när vi vet lite mer om bowling kan vi börja fråga oss; "hur svårt kan det vara egentligen?" Svaret, om man har initialerna P.N skulle bli något i stil med "Det är inte alls svårt". Om man däremot inte har det så blir det nog; "Det är väldigt svårt."
Nej, detta är någonting jag måste bli bättre på, och det snabbt. Dagen kommer att komma då folk minns mig som en utomordentligt fräsig bowlare. Eller kanske inte, men jag ska i alla fall känna själv att jag kan spatsera mot det lokala bowlinghaket med mod i sinnet!



Fredag imorgon... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0