Del två.

Vidare till slutspel och gruppmotsåndet skulle komma att bestå av Karlskrona AIF,  AIK Atlas och IF Trion.
I grupp två fanns Jämjö GoIF, Rödeby AIF, Kristianopels GoIF och Lyckeby GoIF.

Öppningsmatchen mot Kaif skulle komma att bli en liten rysare för motståndarnas del. Självsäkra och arroganta Kaif gick in på planen med tankarna om en redan vunnen match (vilket visserligen kan förstås, då de lirar i högre divisoner är vad något annat lag i turneringen gör). Men det skulle dröja innan de lyckades leta in bollen bakom Fridlevstads målvakt Mats, som gör en häpnansvärd match med många högklassiga räddningar. Resultatet 1-0 står sig, när vi i SISTA minuten får en straff med oss! Sanningen börjar bli ett faktum, "ska vi verkligen kunna kryssa mot ett lag som egentligen borde klassa ut oss?". Men, straffen missas dock tyvärr, och Kaif vinner matchen med 1-0.

Match två spelas mot Atlas, och vi måste vinna för att ha chans till avancemang. Många mål åt båda hållen, matchen skiftar ganska mycket, men till slut kan Atlas se sig som vinnare med 4-3.

Sista matchen och sista chansen att rädda sin heder genom att ta tre poäng. Trion. Vi spelar stundtals riktigt bra fotboll och när dammet efter striden har lagt sig kan vi äntligen se oss som segrare. 3-1 till F-stad.

Finalen gick senare på kvällen, lagen som möttes var KAIF och AIK Atlas. Alltså, båda lagen från vår grupp. Efter en spännande första halvlek (som slutade 4-2 fördel KAIF) så orkade inte Atlas längre och Kaif kunde rycka ifrån och vinna matchen med 9-2.

Sammanfattningsvis gör vi, i mitt tycke, en fullt godkänd turnering, med höjdpunkten vid Kaif-matchen och lågpunkten vid Hasslö-matchen. Personligen känner jag mig nöjd med både min och lagets insats. Till slut blev det tyvärr inga 20 mål, som jag så ofriskt råkat lova, men fyra får ändå räcka.



Nu blir det ingen mer fotboll förrän morgondagen. Då bär det åter igen av till Karlskrona Idrottshall för att se både Herr- och Damjuniorer spela BLT Lyckå Cup.



Fredag och enbart tre dagar kvar till nyår. Givetvis har jag ingen som helst aning om vad jag ska göra eller vart jag ska vara. Antagligen blir det middag först, och sedan iväg till något partaj. Som vanligt alltså.

Kommentarer
Postat av: Anton

Fest - som vanligt :D

2007-12-28 @ 17:35:37
URL: http://potentialen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0